dinsdag 13 november 2012

Hoe is het gesteld met je hoofdrekenen.

Je moet de berekening vlug uitvoeren zonder rekenmachientje, pen of
papier te gebruiken.
Dus niet sjoemelen of vals spelen.

Neem 1000 en tel er 40 bij
tel er 1000 bij, tel er 30 bij
tel er weer 1000 bij en tel 20 er bij
tel er 1000 en vervolgens 10 bij.
Wat is het totaal?

ook 5000 gevonden? Dan is dan fout

kijk het antwoord hier onder.

Het juiste antwoord is 4100.
kijk maar na met een rekenmachientje of pen en papier

Het schijnt dat de volgorden van de getallen onze hersenen in de war brengen

5 opmerkingen:

  1. Ik kwam ook aan 5OOO maar na traag na te tellen op 4100. Raar hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt maar het was toch een beetje verwarrend...
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hm, als we het toch allemaal doen … ben ik niet dommer dan de anderen.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wiskunde en ikke... het zijn altijd verschillende werelden geweest... ik kwam ook uit aan 5000, vraag me niet waarom ;-) Als ik een optelsommetje maak, tel ik 4100... Het zal wel een mysterie blijven... wiskunde en ik, het klikt niet :-), nu niet en nooit niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen