vrijdag 2 mei 2014

Het asperges seizoen

Ze zijn er
En caloriearm, en ruim beschikbaar, en hebben een apart gezondheid effect. Want asperges zijn niet alleen vezelrijk maar hebben ook een uitzonderlijk hoge kalium-natriumbalans. Bovendien zijn asperges enorm rijk aan vitamines B, A en C.
Vezels zijn goed voor de darmen, de intensiteit aan kalium en de geringe aanwezigheid van natrium maken asperges vochtafdrijvend. Ideaal om de vele afvalstoffen van de ‘rustige’ wintertijd kwijt te raken en vergroten de stimulans voor de nierfunctie en zijn de groente bloedzuiverend. Kortom, asperges zijn een ideale groente voor wie de winter achter zich wil laten!
Groene asperges groeien boven de grond.
Asperges zijn ideale groenten voor de slanke lijn. Ze leveren slechts 16 kcal per 100 gr.

En wij eten morgen weerom asperges nu zijn ze echt goedkoop

4 opmerkingen:

  1. Hier willen ze ze enkel in puree eten wat ik echt wel jammer vind want ik eet het zelf wel heel graag maar tja voor mij alleen maak ik ze niet klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker, dan ga ik ze ook weer halen hoor:-)
    dank voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom er volgende week een paar kilo halen.! Een schoolvriendin woont in Westerlo ,Zo zie ik haar ook eens terug. :-)

    BeantwoordenVerwijderen