donderdag 7 juni 2012

Pomme d'amour

Gisteren eens langs de sinksen foor geweest op mijn eentje, mijn man wil daar zeker niet naar toe. En door omstandigheden zonder vriendin. Heb een pomme d'amour gekocht ( twee ). Echt iets van de Kermis, op elke Kermis te kopen
De herkomst of tradisie ken ik niet ik niet( maar wel lekker). Vind ook op Internet niets.
Kan mij iemand helpen met informatie of waar ik die kan vinden.
Geen recepten wat die zijn er wel te vinden maar het is niet de bedoeling om ze zelf te maken want die van de Kermis zijn toch de lekkerste.

4 opmerkingen:

  1. Ik vond dit: tegen de herfst als de appels geoogst waren( in feite als de oogst binnen was) werden er in Europa feesten gehouden en doopten ze dan appels in suikerstroop.
    In elk geval het is ene lekkernij hé en het smaakt alleen echt op de kermis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Liliane!

    Ik denk in een snoepwinkel dat je ze daar kan krijgen!
    Of wel op kermissen daar zijn ze altijd te vinden!!
    Ik vind ze ook zeer lekker, jammieeee!!!!
    Wens je een fijne zondag op vaderdag!
    Lieve groetjes annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat nog nooit gegeten en ik denk dat ik dat nooit zàl eten. Ik vind dat er veel te stroperig uitzien. Mijn mond plakt al van 't gedacht alleen.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei als ik het opzoek kom ik uit op tomaten ;-)

    Geen idee wat de herkomst is of wie het uitgevonden heeft!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen