maandag 1 april 2013

Doordenkertje,te goed om niet te posten

In het eerste leerjaar

De juffrouw vraagt aan Marietje:' Wat heb jij gedaan tijdens de speeltijd ?
Ik heb in de zandbak gespeeld, juf.
Heel goed, Marietje, ga maar naar het bord en schrijf het woordje 'zand' op.
Als je het goed spelt, krijg je een koekje.
Marietje spelt het juist en krijgt haar koekje.

En, Jantje, wat heb jij gedaan in het speelkwartier ?
Ik heb met Marietje in de zandbak gespeeld, juf.
Heel goed, Jantje, ga maar naar het bord en schrijf het woordje 'bak' op.
Als je het goed spelt, krijg je een koekje.
Zo gezegd, zo gedaan en Jantje krijgt ook een koekje.

En, Mustafa Abdul, wat heb jij gedaan in het speelkwartier ?
Ik wilde met Marietje en Jantje in de zandbak spelen, maar ze gooiden stenen naar me.
Wel, zegt de juffrouw,'dat lijkt me klinkklare ontoelaatbare rassendiscriminatie, ga maar naar het bord en schrijf :
'klinkklare ontoelaatbare rassendiscriminatie'op en als je het goed spelt krijg je een koekje.

1 opmerking:

  1. Oei dat zal voor Mustafa Abdul nog niet zo makkelijk geweest zijn haha...

    BeantwoordenVerwijderen