maandag 6 april 2015

RIP Zoë 6/4/2015

Ik had mij Pasen wel anders voor gesteld.
We hebben met veel pijn in het hart vandaag afscheid moeten nemen van Zoë, ze had een zeer zelden voorkomende "Borstvlieskanker".
Het was al een tijdje dat ze niet goed wilde eten en veel dronk, een eerste opinie met een bloedtest waren er nierproblemen vast gesteld. Maar met Pasen ging het plots bergaf en moesten er platen en een ego genomen worden, maar een punctie moest uitsluitsel brengen want met de ego was er duidelijk iets te zien wat er iets niet goed uit zag.

Ik hoor een auto op de oprit komen , de dierenarts komt eraan (ze had mij telefonisch al verwittigt dat de diagnosis niet goed was) .
Ik neem Zoë in mijn armen en knuffelde haar.
Nog één keer, vroeg ik tegen beter weten in, is er niets meer aan te doen? Het antwoordt was nee, of ik kon haar nog verder laten lijden( maar waar zijt ge dan mee bezig) De strafste pijnstiller was niet meer genoeg.
Ze keek me aan, aan de blik in haar ogen zag ik dat ze mij om hulp vroeg .

Lieve Zoë, ik moest je laten gaan
Maar vraag niet hoe ik hier mee om moet gaan
We hielde innig van je
In zoveel mooie herinneringen, blijf je bij ons.

Het ga je goed mijn maatje

3 opmerkingen:

  1. Probeer je de fijne momenten met je dier te herinneren. Probeer mensen te vinden die je verdriet begrijpen.Besef dat een nieuw huisdier je oude vriend niet kan vervangen, maar voor sommige mensen wel kan helpen om hun verdriet te verwerken. Of en wanneer je een nieuw dier in huis opneemt, hangt dus helemaal van jezelf af.
    We wensen je veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vreselijk als je die weg moet gaan, maar als je van je dier houdt doe je het enige mogelijk, en dat is zorgen dat ze geen pijn heeft.....


    maar ooooh k heb met je te doen,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ik voel met je mee. Je hebt een beste vriend verloren en dat laat een enorme leegte na. Toen onze hond 18 jaar was hebben we hem ook moeten laten inslapen. Hij was niet meer te genezen. Ik heb er zo'n hartzeer van gehad. Ik heb nooit nog een hond in huis genomen.

    BeantwoordenVerwijderen